Trainer Alex Hoosemans

Consultant Customer Experience
Alex begeleidt bedrijven en teams in het verbeteren van de klantbeleving (Customer Experience) en de bedrijfsresultaten door samen de focus op de klant te verstevigen, de klant centraal te stellen en de visie, missie en strategie helder(der) te formuleren. Hij is een ervaren Customer Experience manager, die bedrijven adviseert om de klantbeleving te optimaliseren.

Samen werken aan een heldere visie, missie en strategie die merkbaar is voor uw klanten, door direct contactmomenten (touchpoints) te verbeteren. Door de klant centraal te stellen en uw kernwaarde als bedrijf of afdeling nog beter in uw klantcommunicatie naar voren te laten komen, bereikt u direct resultaat. Door te reflecteren, door te vragen en aan te voelen, creëert hij een innovatieve omgeving, waarin deelnemers de ruimte hebben om samen tot verbetering te komen.

Hij helpt als Verandermanager graag om de betrokkenheid te verhogen, waardoor de klanttevredenheid en hierdoor de algehele bedrijfsresultaten geoptimaliseerd worden. Draagvlak en adoptie zijn onontbeerlijk om tot gedragen resultaat en oplossingen te komen. Samen met de organisatie en de medewerkers creëert en implementeert hij een blijvend resultaat. Dit doet hij door het actief betrekken van management en medewerkers en het benutten van hun kennis en inzichten.

Voor Ecoser Training werkt Alex aan het creëren en faciliteren van Interactieve Workshops, voor bedrijven of teams in grootschalige organisaties, die een heldere visie, missie en strategie willen aanscherpen of herijken, en direct de klantbeleving en -reis willen verbeteren op een manier die aansluit bij uw kernwaarden.

Deze Workshops zijn o.a. gebaseerd op de thema’s:

 

Optimale klantbeleving
Hoe kunt u de klantverwachting overtreffen? Hoe zorgt u ervoor dat uw klanten uw ambassadeurs worden? Hoe draagt de managementlaag dit uit? En hoe wordt dit top-down doorgevoerd binnen uw organisatie?

Wat levert het u op wanneer u bij elk contactmoment een optimale klantbeleving creëert?
Onder andere meer omzet, ambassadeurs, onderscheidend vermogen, nieuwe klanten en behoud van bestaande klanten.

Wij kijken graag met u mee en implementeren dit in de trajecten. Klantbeleving begint namelijk bij elk contact met uw medewerkers. Hierbij is het van belang dat uw medewerkers beschikken over de juiste communicatieve vaardigheden en dat zij ook de juiste overtuigingen hebben. Zij zouden de overtuiging moeten hebben dat de klant altijd een optimale klantbeleving mag ervaren bij ieder contact dat de klant heeft met uw organisatie.

Ecoser Training optimaliseert samen met u middels een maatwerktraject de communicatie-, sales- en managementvaardigheden van uw medewerkers, zodat bij elk contact met uw organisatie de verwachtingen van de klant worden overtroffen en de gestelde doelstellingen worden behaald.